Od februara je počela sa radom kreativna radionica ritma, muzike i govora "Iskra", za decu uzrasta od 4 do 10 godina. Cilj muzičke radionice bilo je stvaranje fokusa i učvršćivanje koncentracije deteta.

Deca na radionicama prave udaraljke i dekorišu ih po svom osećaju, uče brzalice, brojalice i tapšalice i samim tim vežbaju koncentraciju i koordinaciju pokreta, slušaju razne muzičke pravce i instrumente i uče pesme koje izvode uz udaraljke. Za dva meseca grupe će ponovo biti na okupu u novom ciklusu.

U međuvremenu su Udruženje “Iskra” i CZNTK “Abrašević” ponovo ostvarili saradnju i dogovorili se da od 15. juna započnemo Književni klub „Iskra” za decu i omladinu za uzrast od četiri do 18 godina. Prvih mesec dana biće promotivno. Radionice su podeljene po starosnim grupama. Sa najmlađom grupom od četiri do šest godina mentor će čitati priče koje će posle usmeno analizirati, zato što oni još uvek ne znaju tečno da čitaju i zapravo im čitanje otežava pristup delu. Sa grupom od sedam godina počinjemo da radimo i školski program, a sa druge strane ćemo se baviti i delima koja nisu u okviru lektire, koja su nekada bila lektira. Radićemo usmenu analizu dela, ali i pismene analize. Učiće kasko se pišu pismeni zadaci, kako se pristupa književnom delu na pisanom polju. Sa grupom od petog razreda isto se radi analiza dela, ali uz bliži pristup književnoj kritici, dok je sa srednjoškolcima predviđen rad na samom književnom delu, kao i pisanje eseja i književnih radova, kritika. Akcenat će biti na tome da oni sami drže predavanje, da se bave biografijama pisaca, istraživanjem književnosti, književnih rodova i vrsta, epoha, kaže dipl. Fililog-komparatista Milena Radovanović.

Milena pojašnjava da se na radionicama polaznici neće susretati samo sa literaturom koju obrađuju u školi.

Moj plan je da sa njima radim i dela koja nisu u okviru lektire, a ukoliko se oni izjasne da žele i da lektiru koju su pre toga radili obrade bolje, onda ćemo raditi. Plan je da zapravo sve bude dogovor sa njima. Poenta je da oni stvore kritičko mišljenje koje će znati da iznesu, da se ne libe toga da kažu svoje mišljenje, da čak i ako se ostali u grupi ne slažu. Poenta je da nauče da iznesu zaključak iz onoga što su pročitali, dodaje ona.

Interesovanje nije toliko veliko kao što je bio slučaj sa radionicom ritma, muzike i govora. Za sada su, i ako je program predviđen za uzrast od četiri do 18 godina, najviše zainteresovani najmlađi.

Majke su zainteresovane za decu od četiri, pet i šest godina, da ih već sada uvode u to. Nije prerano za tako nešto. Ja kod kuće radim sa svojim detetom koje ima pet godina i što ranije pristupe knjigama, pre će steći naviku da čitaju, kaže Milena.

Mladi nerado čitaju čak i lektire koje su po nastavnom programu obavezne, a još ređe se odlučuju da sami odaberu neko delo i pročitaju ga.

Iskreno se plašim da će odziv biti mnogo manji nego na radionici ritma muzike i govora. Za sada se javilo nekoliko dece, ali to nije neki zavidan broj. Pokušavamo da ih primamimo da dođu na promotivni deo da vide da li im se dopada, jer mislim da zapravo nisu dovoljno razvili svoj istraživački duh na polju književnosti, pojašnjava ona.

Radionice počinju 15. juna u prostorijama CZNTK „Abrašević“ i prvi mesec je besplatan, kako bi zainteresovani polaznici imali priliku da vide kako radionice izgledaju. Za uzrast od 4 do 14 godina nastava će se održavati ponedeljkom i četvrtkom od 18 sati zavisno od grupa, dok će srednjoškolci biti na okupu jednom sedmično. Moderator radionice je Milena Radovanović, dipl.filolog-komparatista.

Podeli članak na društvene mreže