Dosadašnji predsednik valjevskog Jazz festivala Aleksandar Urošević i član Saveta Jazz festivala Miodrag Pešić, podneli su ostavke na ove pozicije i to zbog, kako kažu „estradizacije“ festivala.

Tim povodom oglasili su se konferencijom za medije, gde su između ostalog rekli da su predložili da umetnički direktor festivala bude Ivan Teofilović. To, kako kažu, nije naišlo na odobrenje od strane gradonačelnika, koji je za umetničkog direktora predložio Milana Đurđevića. Valjevski Džez festival ima tradiciju dugu 36 godina. Održan je čak i u pandemijskim uslovima, ali bi se, kako smatraju dosadašnji članovi Saveta festivala, ponovnim vraćanjem Milana Đurđevića na mesto umetničkog direktora, promenio koncept Džez festivala.

Takođe su, kako navode, predložili da se pored organizacionog saveta formira i umetnički, koji bi se sastojao od ljudi od integriteta i u okviru kojeg bi umetnički direktor bio prvi među jednakima. Ni to nije odobreno, te smatraju da je samim tim prestao da bude moguć svaki vid dalje saradnje i svaka svrha njihovog članstva u savetu festivala. Smatraju da je festival izvučen iz konteksta umetničkog i preveden u kontekst zabavnog, a u prilog tome i slikovito objašnjenje citatom „Estrada je ušla u umetnost, zaključala vrata i sad siluje koga stigne“.

Estrada je ušla i u naše živote, to je razlog zbog čega smo mi i počeli da radimo na ovom Džez festivalu pre dve godine, kada su i sale bile pune i kada smo podigli energiju i decu, jer jedino mlada publika može da se formira. To je naš zadatak-da obrazujemo decu, da im otvaramo nova vrata i vidike, a ne da im prodajemo program, kaže predsednik Saveta Džez festivala Aleksandar Urošević.

„Svako ima pravo da nadogradi festival, ali nema pravo da zanemari osnovnu ideju, a ja mislim da je upravo to uradio Milan Đurđević“, ističe Ivan Teofilović.

Uz dužno poštovanje svih ljudi koje ću pomenuti, meni je Džiboni prosto deo estrade, kao pop pevač. MVP je bend u kom sam ja godinama svirao i nemam ništa ni protiv njih, ali ne na Džez festivalu. Od početka se pominje da moraju zvezde da se dovode i to nam se nameće konstantno kao pritisak. Nameće nam se mišljenje da bez velike zvezde nema Džez festivala. Šta je velika zvezda u Valjevu? To sigurno nije neki džez muzičar, nego definitivno mora biti neko ko više pripada estradnom, nego umetničkom miljeu, pojašnjava Teofilović.

Kratko i jasno, Miodrag Pešić poručuje: „Važan je džez. I muzika.“

Ako se nešto pokvari u vezi ovoga, jedino čega će mi biti žao, to su muzika i muzičari koji su nam ostavili tu muziku u nasleđe, dodaje on.

Pre dve godine, kada su postali deo Saveta, kažu imali su određenu viziju, dugoročnu strategiju festivala. Želeli su da se okrenu mladima kroz njihovo uključivanje u rad i organizaciju festivala.

Povezali smo se sa Džez festivalima u Mađarskoj, Rumuniji, Makedoniji, sa muzičkom akademijom u Pijaćenci, u Minhenu. Cilj je bio da se u godinama koje dolaze posvetimo što više edukaciji naših mladih, njihovom uključivanju u organizaciju festivala, kako bi za isti imali publiku i za deset, dvadeset, trideset godina. Takođe, jedan od ciljeva koji smo delimično uspeli da ostvarimo, je da Valjevo Džez fest bude i svojevrstan kanal za izvoz naših muzičara u inostranstvo. Hteli smo da razvijamo festival za decu i omladinu, da se bavimo radionicama. U saradnji sa muzičkom školom, planirano je da se napokon otvori džez odsek, kaže Ivan Teofilović.

Uprkos ovoj odluci, kako kažu, i dalje će nastaviti da podržavaju Valjevo Jazz fest, kao i svaku drugu kulturnu instituciju i manifestaciju u Valjevu.

Podeli članak na društvene mreže

Comments powered by CComment